donderdag 17 december 2009

lippen zo rood als


De afgelopen jaren denk ik steeds vaker aan:

Wat als vandaag de laatste keer zou zijn
dat ik mijn warme adem uitblaas.
Dat mijn bonzende hart voor die ene keer,
die o zo krachtige tikken laat horen.
Dat mijn sprankelende ogen
al dat moois om mij heen opzuigen en cadeau geven
voor het laatst aan mijn ziel.
En mijn oren nog eenmaal al die prachtige liedjes kunnen luisteren
en mijn lippen
volop in beweging
mee zingen.

Lippen zo rood als die ene mooiste roos van oma's struik

En dat alle alle mensen die mij zo dierbaar zijn
wisten dat ik van heen hield.
Dat mijn liefde als een goud gesponnen draadje
de rest van hun leven
mee wappert
En dat ik
onverwachtse cadeautjes achter laat
als daar het juiste behoefte moment voor is.

Waar zou mijn ziel heen gaan.

Zou ik Neverland vinden
En hoe zou het er dan uitzien.
Zie ik inderdaad rond huppelende vossen , vogeltjes, fladderende vlinders met
vleugeltjes van zijde
Al Toon Tellegen zijn magnifiek beschreven figuren zoals de eekhoorn,de mier en de
krekel

Zouden in het holst van de nacht de schaduwen het donkerst zijn,
de sterren schitteren en de wind de wolken in het gezicht van de maan blazen.
Zou ik nog die ene prachtige voorstelling gespeeld hebben.
Die voorstelling die een groot succes werd.
Waar de decors zo goed van gelukt waren.
Het verhaal zo oprecht dapper was
En al die vogeltjes die over het toneel vlogen
en de bloemen die we door de lucht lieten zweven
En die gouden gordijnen die we heen en weer lieten waaien over het podium en
dan nog die vossen die we rond lieten rennen over de tribunes!

Zou mijn haar lang genoeg zijn om in een gevlochten staartje te vlechten en
uiteindelijk met de mooiste schaar afgeknipt kunnen worden.

Mijn lang gespaarde krullen in een schatkist op weg naar iemand die ze met liefde
wil dragen.

Onzin! Ik hoor het je zeggen. Maar probeer eens in je eentje na te denken over
die tijd die ooit komt!

Die ene dag die wel weer een nieuwe morgen werd maar met mijn ogen gesloten

Mijn hart muisstil
en mijn lippen rood
vuur rood

Geen opmerkingen:

Een reactie posten