dinsdag 15 december 2009

Onderweg 2009


SCHLIN

Tijdens mijn vakantie in Zwitserland besloot ik om mijn nieuwste idee uit te werken. Door de vele “cadeautjes” die ik eigenlijk onderweg steeds tegenkwam, raakte ik behoorlijk enthousiast om mijn deadline van 31-1-2009 te halen. Mijn tweejarig bestaan zou dan ook als beloning bekroond worden met een boekje met de naam ONDERWEG.

Mijn idee bestond uit het maken van een fotoboek waarin vooral mijn doel was vaak onderweg te zijn. Nu is dit niet zo heel moeilijk, want doordeweeks fiets ik enorm veel om Joek en Vliertje naar school te brengen en daarnaast houd ik van kleins af aan van rode wangen, frisse poldergeuren en mijn benen eens flink in beweging zetten. Hoewel ik daardoor vroeg onder de dekens moet, wil ik soms voor het slapen gaan nog even fietsend de avondgeur inademen. Je komt dan ook van alles tegen en dat heeft weer inspiratie gegeven voor mijn boek. Daarnaast is het aanschaffen van een tuinhuis met een lap moestuin ook niet iets waar je geen indrukken van opdoet.
En zo gebeurde het dat het twee jarig bestaan bekroond werd met mijn boekje: ONDERWEG
Onderweg is een fotoboekje bestaande uit 20 fotopagina’s met daarin foto’s die mij ontroerden, kracht gaven of stil deden staan bij hen die niet op de aarde bleven -sterretjes aan het firmament - , (Allerzielen), bij de omgang met vergankelijkheid (ziekte) en bij troost door te delen.

Ik ben nooit bewust op zoek gegaan en had ook vaak mijn camera niet bij me wanneer ik juist datgene zag wat me ontroerde, kracht gaf en me zo mooi leek voor mijn project. Toch kreeg ik genoeg geschenken en hielp de natuur me. Ook de kinderen deden dat zonder dat ze het zelf in de gaten hadden.

Het boekje Onderweg is te bestellen voor € 15,00 exclusief verzendkosten.

LIEFS LIN

Geen opmerkingen:

Een reactie posten